Hoppa till huvudinnehåll

Rutin: Inget svar vid uppringning eller vid problem med vårdrummet/appen

T
Skrivet av Therése Saksø
Uppdaterad för mer än 5 månader sedan

Uppdaterad 250328 av Linnea Regnéll.

Inget svar vid uppringning

  • Försök ringa upp patienten 2 gånger. Förvissa dig om att du har ringt vid “förväntad uppringningstid” (den tid som vårdnadshavaren har fått information om i appen).

  • Om de fortfarande inte svarar, gå över till samtalsutvärderingen i vårdrummet och välj patienten svarade inte som orsak till varför vi inte kunde hjälpa patienten.

  • Avsluta och signera ärendet så snart som möjligt (låt det inte ligga öppet). Först när du avslutar ärendet får vårdnadshavaren en notis om att de missat ditt samtal och efterfrågas att söka ny kontakt om de har kvarstående behov.

Om vårdrummet/appen krånglar, t.ex. om ljud eller bild saknas

  • I första hand, försök ringa upp vårdnadshavaren igen via Knodds plattform. Vårdnadshavaren kan samtidigt ha fått ett inkommande samtal på sin mobil, haft dålig uppkoppling etc.

  • I andra hand, försök nå vårdnadshavaren via telefon. Slå #31# innan numret för att ringa anonymt med dolt nummer (t.ex. #31#0707123456, sedan ring-knappen).

  • Om inget av ovanstående funkar, gå vidare till samtalsutvärderingen i vårdrummet och välj rätt orsak beroende på situationen. Signera och avsluta därefter.

Fick du svar på din fråga?