Hoppa till huvudinnehåll

Rutin: Tekniska problem med Prorenata

driftstörning

T
Skrivet av Therése Saksø
Uppdaterad för mer än 4 månader sedan

Uppdaterad 2025-04-03 av Linnea Regnéll & Petra Jochens

Arbetssätt

Vid driftstörning hos Prorenata påverkas ej vårt arbetssätt. Vi dokumenterar och signerar som vanligt i vårdrummet. Anteckningen synkas sedan över per automatik när Prorenata är igång igen.

Vid förskrivning av läkemedel eller VAB-intyg där man aktivt behöver vara inne i Prorenata följer ni dessa steg:

  1. När du dokumenterat klart i vårdrummet, gå tillbaka till väntrummet genom att klicka på ”Till väntrummet” men avsluta inte ärendet helt, d.v.s. klicka inte på ”Avsluta ärende” nere till höger. Ärendet kommer att ligga kvar i väntrummet och går att öppna igen senare.

  2. Prova med jämna mellanrum att logga in i Prorenata; det ligger sällan nere länge. Så snart du hinner efter att Prorenata är igång igen, öppna ditt ärende i väntrummet och gör klart din förskrivning eller VAB-intyg i Prorenata och avsluta och signera därefter ditt ärende i vårdrummet.

Åtgärder:

  1. Kolla om dina kollegor har samma problem.

  2. Klicka här för att se om Prorenata har några rapporterade problem. Om det står All Systems Operational är det i alla fall inget som de har rapporterat än. Om det står att de har problem/underhåll, kontakta vårdkoordinator Malin Hedin vardagar kontorstid, alt. administrativa jouren (se anslagstavlan i Planday) övrig tid.

Fick du svar på din fråga?